16 Kasım 2015 Pazartesi

Osman Evcan yeniden süresiz açlık grevine başladı!


Devletin yarattığı terör ortamıyla kitleleri rehin alarak seçim kandırmacasıyla onaylattığı otoriter şiddet ve baskı ortamı yaygınlaşmaya devam ediyor. İktidar kendine tehdit gördüğü tüm kesimlere saldırırken hapishaneler de bu durumdan olumsuz etkileniyor. Toplumun mikro bir örneği olan hapishaneler sürekli yeni tutuklamalar ve hüküm giydirmelerle dolar taşarken mevcut tutuklular üzerindeki baskı da bilinçli şekilde artıyor. Bir süre önce hayvan özgürlüğü mücadelesine hapishanede devam eden anarşist yoldaş Osman Evcan dışarıdan vegan yemek alabilmek için açlık grevi mücadelesine girişmiş ve mücadelesi sonucunda başarıya ulaşmıştı. Ailesinden ve kendinden son aldığımız son bilgiye göre Osman Evcan’a verilmesi gereken vegan gıdaların olduğu koli keyfi nedenlerle alıkonulmuş ve kendisine verilmemiştir. Hayatı boyunca devletin ve sistemin zayıfı ezme ve sindirme politikalarına, otoriter şiddete, hak gasplarına karşı tavizsiz davranarak eyleme geçen Osman Evcan ilerlemiş yaşına rağmen korkusuzca sonuçları belki de ağır olacak bir bedensel savaşım içine girmiş ve süresiz açlık grevine başlamıştır.

Gün dayanışma günüdür. Osman Evcan’ı yalnız bırakmayalım. Eylemle, mesajla, mektupla Kandıra F Tipi Hapishanesi’ni protesto edelim Osman’ın yanında olduğumuzu gösterelim. Osman Evcan’ın Vegan Dükkan’a yolladığı süresiz açlık grevine girdiğini haber veren faks mesajı aşağıdadır. Dayanışma ile…

Kocaeli; 12 Kasım 2015 
Sevgili Tarkan Merhaba; 
Sağlıklı, güzel, özgürce yaşamlar diliyorum, sevgiyle, özlemle kucaklıyorum, öpüyorum, selam ve sevgilerimi iletiyorum. 
Sevgili dostum, nasılsın? Umarım sağlıklarınız, moralleriniz iyidir? Bizler de iyiyiz; sağlıklarımız morallerimiz iyi sayılır. 
Göndermiş olduğunuz vegan ürün kolisi 06 Kasım 2015 tarihinde cezaevine ulaşmış oldu. Fakat ürün kolisi tarafıma verilmedi. Cezaevi Müdürü talimat vermiş. Dolayısıyla da Vegan Dükkan’dan gönderilen vegan ürünlerin bundan sonra içeriye verilmeyeceği söylendi. Gönderdiğiniz ürünleri depoya koymuş oldular. Pazartesi güzü -9 Kasım- cezaevi müdürü ile görüştüm. Cezaevi Müdürü bundan sonra kargo ile yollanan vegan ürünlerin tutsaklara verilmeyeceğini belirtmiş oldu. Depoya konulan vegan gıda kolisi de tarafıma verilmedi. 
Cezaevi idaresinin bu uygulaması hakgaspı niteliğinde olduğu için bu uygulamayı kınamak ve hak ihlalinin kaldırılması amacıyla süresiz açlık grevine başlamış oldum. Bilgilendirmiş olayım. Hepinizi kucaklıyorum öpüyorum. Sevgilerimle, 
Osman Evcan 
Kocaeli 1 Nolu F Tipi Cezaevi
A-7-21 Kandıra / KOCAELİ

Kaynak: Sosyal Savaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder